MOJE DÍLA

JAN HACHRAN

Jan Hachran je samostatný mladý malíř a výtvarník, který díky svému studiu židovsko – křesťanské mystiky, evropské esoterické tradice a historie vkládá do současného umění nový směr – jeho cílem je vytvořit něco nového, krásného, tajemného, něco, co má v sobě mytologický příběh, a také něco, co člověka jako jednotlivce a tím i lidstvo jako celek, duchovně povznese. Můžete si vybrat jakékoliv jeho dílo – každé je originální svým pohledem na svět, ale zároveň v sobě každé nese poselstvím o tom něčem velikém, tajemném a duchovním, co nás všechny převyšuje. Jeho umění je novodobé, ale přeci jen zvláštní. Je spojené s moderním tiskem a využitím exklusivních materiálů, zejména zlata a zlaté fólie.



Jedinečné zpracování nabízí sérii různých obrazů, avšak téměř žádný není osamocen, ale je součástí většího cyklu jiných obrazů, které s ním však souvisí a zároveň jeho význam doplňují a povyšují. Díla jsou vedena v positivním duchu a dávají energii svým obdivovatelům, neboť platí jednoduchá teorie, že když do nějaké věci vložíte obrovské množství práce, času a energie, tak tato energie následně z díla vyzařuje pro jiné lidi, kteří ji potřebují. Jeho obrazy již mají své spokojené majitele u nás i v zahraničí, např. ve Švýcarsku. Získal i několik ocenění, například cenu mezinárodního výtvarného veletrhu Artfest.

Jan Hachran je také zakladatelem nového výtvarného stylu, který se nazývá magický ornamentalismus. Magie ornamentu, alchymie obrazu, mystická vize historie lidstva - těmito frázemi by se dala poměrně jednoduše a v kostce shrnout celková myšlenka tohoto směru. Vizuálně to může na první pohled trochu působit jako kdybyste vzali obrazy z období secese a symbolismu, dali jim moderní ráz, současný nádech a představili je současnému publiku. Celková myšlenka je však o dost hlubší. Nejde jen o stránku estetickou, ale i o tu duchovní a to nejen z hlediska příběhu obrazu, ale i z pohledu diváka, na něhož konkrétní dílo působí. Výchozím bodem jsou jungiánské a psychoanalytické teorie o vnímání symbolů a jejich interpretaci naším podvědomím - při interakci s magicko - ornamentalistickým dílem tak dochází k určitému alchymistické pokusu, kdy dochází ke společné syntéze tématu obrazu a ornamentální výzdoby plochy a jejich následnému působení na naše nevědomí. Výsledkem toho všeho by mělo být objevení pomyslného filosofického kamene v nás samých - tedy našich nejlepších vlastností, kterými můžeme prospět sobě, ostatním lidem i svému okolí obecně.